Cases

MB Hockeyschool Alle uitingen in één stijl.

Voor de hockeyschool van 108-voudig international Marcel Balkestein hebben we een compleet nieuwe online marketing strategie ontwikkeld en uitgewerkt. Het vertrouwen om al zijn online activiteiten bij ons samen te brengen resulteerde in een succesvolle en flexibele manier van werken, waarbij we de complete online media uitingen het krachtigst kunnen benutten.

Bezoek de website

Al tijdens zijn actieve hockey-carriére startte Marcel Balkestein met de MB Hockeyschool, met als doel om zijn talent en wilskracht om de top te bereiken over te brengen op jonge kinderen. De professionaliteit die hij in zijn hockeyschool steekt wil Marcel ook in zijn online activiteiten. Daarbij helpt WebIDs door uniformiteit te creëren in alle (communicatie)-uitingen.

Doel

Het samenbrengen van alle online activiteiten met een eenduidige uitstraling, die correspondeert met de flyers en folders die offline verspreid worden. Hieronder vallen behalve een nieuwe website ook zijn sociale media en nieuwsbrieven, die allemaal in dezelfde stijl opgemaakt zijn.

Dit alles met als doel, een sterke groei voor de MB Hockeyschool met uitbreiding van het aantal trainingen en hockeykampen en een groeiend aantal jeugdige deelnemers in de komende jaren.

Werkwijze

Tijdens een gesprek kwam Marcel Balkestein tot een sterke visie voor zijn online activiteiten, die door WebIDs uitgewerkt is tot een concreet voorstel.
Na enkele goede gesprekken en brainstorms gingen wij aan de slag met een nieuwe website, die na enkele feedbackmomenten al snel volledig aan de wensen van Marcel voldeed.

De stijl van de website hebben we vervolgens doorgetrokken naar alle andere online media, waardoor Marcel met al zijn communicatie-uitingen dezelfde strakke uitstraling heeft.

Na oplevering van de website blijven wij betrokken bij alle online activiteiten van de MB Hockeyschool. In goed overleg spreken we met Marcel af wat hij zelf doet en waarin wij hem kunnen faciliteren of dingen uit handen kunnen nemen.

Resultaat

Een mooie nieuwe website en alle online media die in dezelfde stijl gegoten zijn. Deze nieuwe uitstraling en gerichte campagnes op de online media resulteerde voor de MB Hockeyschool al snel in een toename van het aantal aanmeldingen voor de trainingen en kampen leidde.