Cases

Natuurtheater Oisterwijk De complexiteit van twee gezichten.

Het Natuurtheater Oisterwijk is een familiebedrijf, aan het roer twee jonge horecaondernemers. Het is één van de sfeervolste plekken in Oisterwijk met een grote aantrekkingskracht voor de complete omgeving. De activiteiten online waren de afgelopen jaar stil blijven staan en WebIDs werd gevraagd om mee te denken.

Bezoek de website

In een eerste gesprek kwam de worsteling naar voren tussen enerzijds het commerciële aspect van het bedrijf en anderzijds het ontzettend belangrijke verenigingsgedeelte. Het enorme warme hart voor de toneelverenigingen en poppenspelers kwam het commerciële gedeelte niet altijd ten goede. Ook was de naam ‘Natuurtheater Oisterwijk’ onvoldoende dekkend voor het zojuist opgestarte horecagedeelte.

Doelen

Het opzetten van twee nieuwe merken; Natuurtheater Oisterwijk en De Rode Lelie.

Bij het Natuurtheater Oisterwijk krijgen de toneelverenigingen en poppenspelers een grote rol in de invulling van de website en de sociale media.

Voor het horecagedeelte ‘De Rode Lelie’ moest een compleet nieuwe identiteit ontwikkeld worden, er was ruimte voor het complete pakket. Teksten, fotografie, nieuwe huisstijl.

Werkwijze

WebIDs kwam met het voorstel om twee identiteiten te ontwikkelen en daar werd direct enthousiast op gereageerd. We maakte een inventarisatie en verzamelde mensen met expertise op het gebied van ontwerp, fotografie en teksten die ook dichtbij het bedrijf zelf staan. WebIDs nam de leiding en verbond alle mensen met elkaar en het eindproduct. Als procesbegeleider en ontwikkelaar van het eindproduct verzorgde wij de communicatie en bewaakte de deadline.

Resultaat

WebIDs schepte duidelijkheid zonder dat het afdeed aan een van de twee onderdelen. De keuze voor de twee identiteiten werd goed ontvangen. De beide websites dienen een ander publiek en gaan toch hand in hand.

De website van Natuurtheater Oisterwijk wordt gedragen door De Rode Lelie, de toneelgroepen en de poppenspelers samen. Zij kunnen zelfstandig nieuws plaatsen, evenementen toevoegen en krijgen hierin ondersteuning van WebIDs.

De website van De Rode Lelie moet mensen enthousiast maken om de locatie te huren of om gezellig langs te komen voor een hapje en/of drankje in het sfeervolle eetcafé, midden in het Oisterwijkse bos. Volgens de eigenaren is dat nu al gelukt.